FAQ
Spørsmål og svar
Her finner du spørsmål og svar på det mange lurer på. Hvis du ikke finner det du lurer på, vennligst ta kontakt.
Praktisk info
Vi har som mål å ha åpent hver dag, hele året – fra formiddag til sent på kveld
Nei, og vi liker ikke stengte dører selv. Planen er å holde åpent hele året – også når det er ferie, fri og flaggdag. Men følg med på nettsiden og sosiale medier for eventuelle unntak.
Nei, Farsund Folkepub skal være åpen for alle – helt gratis. Ved spesielle arrangementer, som konserter eller annen underholdning med utgifter, kan det hende vi må ta inngangspenger. Men i utgangspunktet: Kom som du er, og kom inn!
Aldersgrensen på Farsund Folkepub er 23 år etter kl. 20 i helgene, ellers er det 20-års aldersgrense. På dagtid er puben for alle generasjoner. Familier er velkommen frem til kl.18. Vi har spill og tegnesaker for barn.
Vi ønsker å skape en trygg, voksen og lun atmosfære på kveldstid, der skuldrene senkes og praten flyter. Det handler ikke om å ekskludere, men om å tilby en møteplass for voksne – hele året.
Nei. Du bestiller i baren – men det gir deg en god unnskyldning til å slå av en prat på veien.
I hovedrommet har vi ikke bordreservasjon – verken til enkeltpersoner eller grupper. Puben skal være åpen og tilgjengelig for alle.
Ved enkelte arrangementer (som quiz eller vinsmaking etc.) holder vi av bord til arrangementets deltakere, men aldri til bestemte personer – det er førstemann til mølla for alle som deltar.
Det lille rommet innenfor kan reserveres på dagtid mandag–fredag, for mindre møter eller samlinger. Ta kontakt i baren for å avtale nærmere.
Vi elsker hunder og katter — og de fleste av oss har kanskje en hjemme. Men foreløpig er det ikke tillatt med dyr inne i puben, av hensyn til hygiene, allergier og komfort for alle gjester. Hesten kan tjores på utsiden.
Ja! Vi har bord ute så lenge været og klokka tillater det. Vi følger reglene i kommunen, så uteområdet må være fri for drikke etter midnatt. De som da er ute kan gå inn, hvis det fremdeles er plass til folk inne. Med andre ord: Er det fullt inne, kommer du ikke inn igjen og må stille deg i kø, eller besøke en av de andre fine utestedene i byen.
Farsund Folkepub ønsker å være et inkluderende møtested for flest mulig. Lokalene våre har per i dag en trapp ved inngangen, og vi har derfor ikke full universell tilgjengelighet. Likevel gjør vi vårt beste for å bistå alle som ønsker å besøke oss.
Dersom du bruker rullestol eller har behov for assistanse, ta gjerne kontakt i forkant av besøket på vår telefon. Vi har tidligere hjulpet rullestolbrukere inn ved manuell løfting over trappen, og stiller gjerne med folk til å bistå – så lenge dette er gjennomførbart og forsvarlig.
Har du spesifikke behov eller spørsmål, er du alltid velkommen til å ta kontakt. Vi gjør vårt beste for å finne gode løsninger.
Mat & drikke
Ja! Du får kjøpt snacks som nøtter, potetgull og andre små fristelser i baren. Her vil tilbudet variere, så ikke bli sur om vi er tomme for dine favorittnøtter.
Vi lager ikke mat selv, men du kan ta med mat fra våre kjære nabosteder – eller hjemmefra! Vi har bord både inne og ute.
Nei, det er ikke lov å ta med egen drikke – verken inn eller ut. Vi har godt utvalg i baren. Finner vi medbrakt drikke, blir den inndratt, eller du blir bedt om å fortsette kvelden et annet sted.
Arrangementer
Vi arrangerer quiz, konserter, vinsmaking og andre kvelder med innhold. Følg med her på Hva skjer?. Du må gjerne tipse oss om noe spennende vi kan ha på puben. Kontakt oss her.
Ja, veldig gjerne! Har du tips om noe som skjer i Farsund – enten du er arrangør selv eller bare vet om noe gøy – så vil vi gjerne høre om det. Målet vårt er å fremme det som skjer i byen, og vi kan dele arrangementer både på nettsiden og i sosiale medier.
Og vil du opptre her i puben? Da er vi ekstra interessert! Fortell oss gjerne om deg selv og opplegget ditt – vi elsker å høre fra folk som vil bidra til liv og røre.
Ja, det kan du! Vi er alltid åpne for konserter, foredrag og andre arrangementer. Send oss en e-post til booking@farsundfolkepub.no – og fortell litt om deg selv og opplegget ditt – så tar vi det derfra.
Generelt
Et inkluderende samlingssted drevet av folk i Farsund – for folk i Farsund. Vi er ikke en kjede, ikke et konsern, men en gjeng med eierskap, entusiasme og et ønske om å skape liv i byen.
Midt i Farsund sentrum, på bryggekanten, i Strandgaten 8 – tidligere kjent som Telegrafen.
Over hundre personer fra Farsund og omegn som hver eier én aksje. Alle har lik innflytelse. Snekkere, lærere, pensjonister, markedsførere og alt imellom. En pub for folket – av folket.
Akkurat nå er vi fulltallige, men det kan åpne seg muligheter senere. Følg med på nettsiden vår eller Facebook.