Om oss

En pub for folket — av folket

Et varmt samlingssted i Farsund – skapt av folk, for folk. Med faste åpningstider og åpne armer.

Farsund Folkepub / Foto Magne Storøy

Foto: Magne Storøy

Folk lager pub – og det merkes

Farsund Folkepub eies og drives av en stor gjeng på rundt 100 aksjonærer. Vi har ulik bakgrunn, alder og erfaring – men felles for oss er at vi vil være med å skape noe godt. Vi er snekkere, lærere, pensjonister, musikere, butikkfolk og alt mulig annet – og selv om de færreste av oss har skjenket noe særlig før, har vi hjertet på rett plass – og en kaffekopp klar.

Farsund Folkepub er et sted der du alltid kan stikke innom, uansett om du kommer alene eller med venner. Om du er tørst, pratesjuk, selskapssjuk, fyllesjuk, nysgjerrig – eller bare trenger fem minutters pause.

Et sted å høre til

Vi tror at byen vår trenger et trygt og varmt møtested med lave skuldre og høyt under taket. Et sted der du ikke må kjenne noen på forhånd, og der du aldri trenger å føle deg utafor.
En god pub kan være mer enn et serveringssted – den kan være et hjerterom. Et sted for folk, historier, latter og nærvær. Alt fra en kaffekopp på formiddagen til en fest på kvelden.

Bak baren: helt vanlige folk

De fleste av oss har aldri stått bak en bar før. Men vi lærer. Vi lytter. Og vi smiler mye. Målet vårt er ikke å imponere med fancy teknikker – det er å være til stede, møte folk med blikket og skape en trivelig stemning, hver dag.

Medbrakt mat og samarbeid

Hos oss er det lov å ta med seg mat – vi synes det viktigste er at du kommer. Etter hvert vil vi også samarbeide med lokale spisesteder, så du enkelt kan bestille med deg noe godt når du besøker puben. Mer info om dette kommer!

Tips med Vipps!

Hos oss går all tips videre til gode formål. Vi gir hele tipsbeløpet til en lokal organisasjon, forening eller initiativ som gjør en forskjell i nærmiljøet. Du tipser – vi gir det videre. Små beløp har stor verdi.

Har du forslag til hvem som bør få neste "Tips med Vipps"? Si gjerne ifra i baren – eller send oss en melding!

Et bidrag til fellesskapet

Folkepuben handler ikke bare om noe å drikke. Den handler om fellesskap, frivillig engasjement og å løfte nabolaget. Et trygt sted å møtes. En ramme rundt gode samtaler. En plass for unge og gamle, venner og ukjente – som alle har én ting felles: Ønsket om å være en del av noe.

Velkommen inn!

Vi lover ikke perfekt skjenk – men vi lover ekte folk, godt humør og et sted å høre til.